Jay Phlitman and Kim Kangaroo:
100 years of lama recordings' introduceerde kunstencentrum BELGIE al in 2001 aan de sonische gekte van Jay Phlitman and Kim Kangaroo. Sinds 1987 hebben Phlitman en Kangaroo het zonder schroom over improvisatie en humor in hun muziek, vinden ze technische hoogstandjes minder belangrijk en bekken teksten over spierbundels, Pamela Anderson, Fausto Coppi, monsters en honden met de regelmaat van de klok. Muzikaal mag je denken richting Half Japanese, The Residents, Negativland, Faust, Caroliner (KRAAK-festival kc BELGIE 2005), Eric Dolphy, Kyle Mynogue en natuurlijk Captain Beefheart. Jay Phlitman is Jean-Marie Mievis en Kim Kangaroo is Bis-cartoonist Kim Duchateau, zijn actief betrokken bij het Belgische Rarefish indieforum en wisten het Brusselse publiek van Recyclart en de Antwerpse posse tijdens Undercurrent#6 een meer dan goedkeurende lach te ontlokken. http://www.rarefish.be/artists/phlitmankangaroo.html


Ming, Quix & Waterman:
Een gelegenheidsformatie die tot de verbeelding spreekt? Wij denken van wel. Brussel, elektronica, pop, experiment en surealisme zijn de gemene delers. De Franstalige elektropop van Ming krijgt een internationale uitstraling op het Duitse Doxa-label ( Hans Platzgumer, Fetish 69), bassist en componist Stefaan Quix houdt zich gelijktijdig met minstens een viertal projecten ledig waarin improvisatie, minimalisme, avant-rock, jazz, elektronica, John Zorn en een fascinatie voor Glenn Gould hun plaats vinden en wat de internationaal gerenommeerde muzikant, componist en perfomer Alex Waterman met de cello doet is bij wijlen verbluffend en wordt door menig muzikant en choreograaf naar waarde geschat. Ming, Quix en Waterman dus U mag al beginnen te watertanden.
http://cheloniamydas.org/

The Lama Homeband:
De tweemansband The Lama Homebad komt voort uit Modern Bog, de Limburgse Residents van begin jaren '80 die hun muziek via bizarre cassetjes onder de bevolking verspreidden. Modern Bog splitte in 1987 en in 1989 richtten de heren D.Down en K.Kangaroo The Lama Home band op, ten dele in coördinatie met hun moederlabel 'It's a Lama! Recordings?' Ze brachten ondertussen een cassette 'Eppe Komoke' en twee cd's 'Deux ma Sacoche' en 'Sans Culottes' uit. Een derde cd 'Sparebed Birthmarks' komt dit jaar nog uit. Naief, bizar, absurde humor en ultra korte live-sets zijn nog steeds de handelsmerken van de zeldzame Lama homeband-concerten. http://united-mutations.com/recordlabel/lama.htm


Jaysnapper:
Enig mysterie is zeker op zijn plaats zo op deze avond, zo moet men gedacht hebben bij Zemog inc toen ons de onderstaande tekst in het Engels op het bord werd gekwakt. Taalvast als we zijn zetten we voor u de woorden in het Nederlands... al was het maar om het mysterie nog wat te verhogen. jaysnapper jaysnapper slechts enkele woorden, veel muziek loads of music jaysnapper jaysnapper. Toen mr. Colargol en Lassie met hun Sputnik richting ruimte vlogen om wat Lennon pie te delen met Lady Screwdriver Werden ze bekend in Athene en elders. Het koste hen zeven jaar voor ze terug in het publiek verschenen met Eric dj, Maurits J. en R. Landroom die respectievelijk gitaar-, bas- en drumlijnen trekken. U mag uw wenkbrauwen fronsen vanaf nu.

Screening van The Bazaar and The Cathedral 1.5:
The Bazaar and The Cathedral is een reeks van realisaties waarbij componist Stefaan Quix 'Glenn Goulds' interpretaties van 'Die Goldberg Variationen' tot op het bot analyseert en opnieuw interpreteert. Voor de vijfde versie van dit discours ging hij een samenwerking aan met videomaakster Els Van Riel die eerder al samenwerkte met Phil Niblock en QO-2 en te gast was op diverse nationale en internationale festivals voor nieuwe media. The Bazaar and The Cathedral 1.5 is een subtiele film waarbij beeld (kleurrrijke horizon en een voorbijglijdend schip) en geluid (twee eerste tonen uit Goulds'Die Goldberg Variationen') tot een bijzonder audiovisuele ervaring worden gekneed. http://cheloniamydas.org/

 
 
 

DATA za 27 augustus

AANVANG 20u00


INKOM € 3 (leden BELGIE) / € 5