Concept en regie: Sophie De Somere
Dramaturgie: Joeri Smet
Video: Bruno Roels
Spel: Kristof Coenen, Aurélie Lannoy, Laura Mas Sauri, Lazara Rosell Albear, ST!CKER
Techniek: Wim Vandewalle
Productie: Ontroerend Goed i.s.m. Limelight en Beursschouwburg



“Keys” wil het publiek zoveel mogelijk vrijheid gunnen. De toeschouwer is niet afhankelijk van een begeleider of een uitgestippelde route, hij kan zelf kiezen hoe en waar hij zich beweegt, hoelang hij van een act geniet en hoe intens het voor hem wordt. “Keys” speelt zich af in een reeks witte gangen en deuren. Alles ziet er gelijk uit, maar achter elke deur zit een andere scène, acteur of installatie verborgen. Keys is het performancedoolhof van Ontroerend Goed. Het is er donker. Het lijkt er leeg. Er is geen podium. Alleen maar gangen. U hoort stemmen, muziek, voetstappen. De performers wachten op u, in kleine kamers. Ze weten dat u komt. U volgt uw nieuwsgierigheid. U kiest zelf welke stappen u zet en u mag erop terugkeren. Of toch niet. Er komt altijd iets of iemand tussen.Zoals in een labyrint te voorzien en te verwachten valt, valt er in Keys niets te voorzien en alles te verwachten. U wordt kijker, voyeur, criticus, voorbijganger, slachtoffer, uitdager. Elke nieuwe stap stelt u voor nieuwe keuzes. U blijft kijken, maar misschien mist u iets.
Kortom: in Keys moet u kiezen.


Keys is een project van Sophie De Somere. In haar vorige Ontroerend Goed-productie The Smile off your Face onderzocht zij samen met Joeri Smet de mogelijkheden van individueel ervaringstheater. Vastgebonden in een rolstoel en geblinddoekt, had de toeschouwer weinig vat op het parcours dat hij doorliep. Met Keys doet De Somere het omgekeerde; ze geeft de bezoeker alle ruimte om zijn eigen route te bepalen met als inzet: de durf en fantasie van de toeschouwer in het licht van zijn eigen keuzevrijheid.
Ontroerend Goed is een theaterperformancegroep die in zijn eigen creaties een mix maakt van performance elementen en theatrale middelen. Het doel is om samen met het publiek de kracht van het theater te herontdekken. Of zeg maar : de betekenis en de klassieke context van het theater overhoop te gooien. De individuele hier-en-nu ervaring staat voorop. De realiteit van het theater wordt nooit ontkend, ligt zelfs vaak aan de basis van hun voorstellingen, maar andere essentiële ingrediënten als humor (donker, absurd, banaal), verbeelding en reflectie primeren. Zowel de theaterkenner als de leek zullen bevangen worden door het plezier en de goesting van spelers en makers. Na “The Smile Off Your Face” (december 2004) en ‘Perrotti’s Parrots’ (Open Circuit-productie ‘Mangod’ mei 2005) brengt kunstencentrum BELGIE nu 'KEYS'.

http://www.ontroerendgoed.be







 
 
 

DATUM:
vr 13 januari 2006
AANVANG: 20u00

INKOM: EUR 7
(leden BELGIE) /
EUR 9

RESERVATIE
GEWENST!